نماینده مجلس: انتخابات عرصه نمایش اقتدار و عظمت ایران سربلند است

 

زاهدان - ایرنا - نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات عرصه نمایش وحدت و همبستگی، اقتدار ملی و عظمت ایران سربلند است.

 

علی کرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ملت ایران در 29 اردیبهشت ماه با حضور پرشکوه و تاریخی خود در صحنه انتخابات ابهت نظام اسلامی را به دنیا نشان خواهد داد.
وی افزود: انتخابات به روز حساس و سرنوشت ساز خود نزدیک شده است لذا از همه انتظار داریم در پای صندوق های رای بیایند و به فرد اصلح رای بدهند.
سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رعایت بی طرفی در انتخابات یک اصل است که امیدواریم همگان بتوانند از فرصت انتخابات برای تقویت اتحاد و انسجام ملی بهره بگیرند.
کرد اظهار داشت: انتخاب فردی توانمند و با تدبیر به عنوان رئیس قوه اجرایی کشور و نیز انتخاب افرادی دلسوز و خدمتگذار در عرصه شوراها سبب می شود تا کشور در ابعاد بزرگ ملی و محلی به توسعه برسد.
وی ادامه داد: به عنوان نماینده فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی وظیفه خود می دانم که مردم را برای شرکت پرشور در انتخابات دعوت کنم و دغدغه همه افراد جامعه باید مشارکت چشمگیر مردم در پای صندوق های رای باشد.
وی اضافه کرد: مشارکت پرشور مردم در انتخابات باید در راستای تامین اهداف نظام اسلامی و خنثی کردن برنامه های تفرقه افکنانه دشمنان باشد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اقشار مختلف جامعه ایران با حضور پرشور در صحنه انتخابات می توانند کشور را در ابعاد داخلی و خارجی به عزت و شکوه برسانند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
به گزارش ایرنا خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3213**خبرنگار محمد امین میربلوچزهی**انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

 

 

انتهای پیام /*

فرماندار خاش: شرکت در انتخابات امری مهم حساس و سرنوشت ساز است

 

زاهدان - ایرنا - فرماندار شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری اقشار جامعه در صحنه انتخابات گفت: شرکت در انتخابات امری بسیار مهم، حساس و سرنوشت ساز بوده و قطعا بالا رفتن مشارکت سبب توسعه کشور و مسئولیت پذیری بیشتر مسئولان خواهد شد.

 

به گزارش ایرنا محمداکبر چاکرزهی در اجتماع نمازگزاران مسجد جامع الخلیل خاش بیان کرد: دلگرمی مسئولان و بقای نظام به حضور اقشار جامعه در صحنه بستگی دارد لذا همگان باید با احساس تکلیف در صحنه بیایند و در 29 اردیبهشت ماه به کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراها رای دهند.
وی افزود: رای دادن به افراد توانمند و دلسوز و سخت کوش و خدمتگزار عاملی مهم برای رسیدن به توسعه و رفع مشکلات اجتماعی است.
فرماندار خاش تاکید کرد: موضوع قومیت و جنسیت و غیره شاید مهم باشد اما اصل نیست لذا توصیه ما به عامه مردم عزیز این است که از فرصت در اختیار برای انتخاب افراد شایسته و توانمند بهره ببرند.
چاکرزهی ادامه داد: دولت به داوطلبان شوراها فرصت داد تا در صحنه بیایند و مردم بتوانند به نامزدهای مورد علاقه شان رای دهند و در این خصوص دولت مسئولیت را به خود مردم داده است.
وی اظهار داشت: استاندار سیستان و بلوچستان در نظر داشت در این هفته با سفر به شهرستان خاش در جمع مردم حضور یابد اما مشکلات و گرفتاری های ایشان اجازه نداد که به این سفر بیایند لذا پیام سلام و عذرخواهی خود را ابلاغ کردند.
مردم در انتخاب کاندیداهای اصلح دقت کنند
امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت شهرستان خاش نیز گفت: با توجه به اهمیت کار ریاست جمهوری و شوراها مردم باید دقت کنند افراد شایسته و توانمند و اصلح روی کار بیایند.
مولوی محمد عثمان قلندرزهی افزود: همه افراد دارای صلاحیت و توانمندی هستند اما باید دقت شود توانمند ترین ها انتخاب شوند.
وی ادامه داد: تدین، تدبیر و تجربه و تخصص در کنار داشتن هدف از ویژگیهای برجسته برای تعیین نامزدهای اصلح هستند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی انتشار دهنده: حیدر سرایانی

شهردار: 120 میلیارد ریال بودجه مصوب امسال شهرداری خاش است

 

زاهدان - ایرنا - شهردار خاش گفت: افزون بر 120 میلیارد ریال بودجه برای اجرای پروژه ها و برنامه های این نهاد در سالجاری مصوب شده است.

 

عبدالمجید تمندانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری در سال 96 افزون بر 70 درصد از اعتبارات را صرف کارهای عمرانی خواهد کرد.
شهردار خاش بیان کرد: در سال 95 با تلاش و همت کارکنان این نهاد افزون بر 350 هزار متر مربع از معابر این شهر زیرسازی و آسفالت و 140 کیلومتر کانال کشی و جدول گذاری شد.
وی ادامه داد: شهرداری خاش در سال گذشته برترین عملکرد را در حوزه های عمرانی داشت و بهترین نمره خدمت را در بین شهرداری های استان سیستان و بلوچستان گرفت.
وی یادآور شد: نهضت آسفالت معابر شهر و محلات با حفظ عدالت محله ای با تلاش چند اکیپ در محلات مختلف و همزمان در حال اجراست.
شهردار خاش بیان کرد: شهرداری بعد از آسفالت و لکه گیری معابر شهری، اقدام به آسفالت معابر محلات کمتر توسعه یافته نموده و آن را در اولویت کارهای عمرانی قرار داده است.
وی اظهار داشت: به منظور رفاه حال شهروندان گرامی و ارائه خدمات به مناطق کمتر توسعه یافته، خدمات رسانی از جمله لکه گیری و آسفالت و جدول گذاری همچنان با تمام قوت ادامه دارد و هم اینک 5 اکیپ پروژه آسفالت معابر در 5 محله را اجرا می کنند.
وی با تجلیل از خدمات و حمایت های دولت و مشارکت خوب شهروندان در امور مختلف افزود: در جهت رفاه حال مردم و با هدف توسعه فعالیت های ورزشی، انجام ورزشهای همگانی، پیاده روی عمومی و تامین سلامت اقشار جامعه امسال پروژه تامین روشنایی جاده سلامت خاش با هزینه یک میلیارد ریالی با موفقیت انجام شد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

فرماندار خاش: خدمات دولت یازدهم با هدف ایجاد امید و نشاط در جامعه اجرا شده است

 

زاهدان - ایرنا - فرماندار شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف با اهداف محرومیت زدایی، تامین نیازهای مردم و ایجاد امید و نشاط در جامعه اجرا شده است.

 

به گزارش ایرنا محمد اکبر چاکرزهی سه شنبه شب در نشست شورای اداری خاش که با حضور آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان برگزار شد از همکاری و تلاش دولتمردان برای ارائه خدمات شایسته به مردم در حوزه های مختلف از جمله تهیه و تامین سوخت، نظارت و بازرسی بر اماکن خدماتی و تولیدی، رفع مشکلات فاقدان شناسنامه، اجرای طرح تحول نظام سلامت، پروژه های زیرساختی و رفع 25 مورد از منازعات قومی با همکاری و حمایت مردم و دفتر رهبر معظم انقلاب و استاندار قدردانی کرد.
وی آغاز پروژه راه آهن و گازرسانی به سیستان و بلوچستان را از اقدامات شاخص دولت یازدهم در استان عنوان کرد که بخشی از این پروژه ها در خاش در حال اجراست.
وی احیا واحدهای راکد و نیمه فعال، اجرای طرح های کشاورزی و گلخانه ای و دامی و شیلاتی، آبیاری نوین، اجرای پروژه تولید جوجه یک روزه با ظرفیت تولید سالانه 16 میلیون قطعه و نیز فراهم کردن زیرساخت های گردشگری و رونق بخشیدن به فعالیت های دانشگاهی را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در خاش عنوان کرد.
فرماندار خاش زیر کشت قرار دادن 37 هزار هکتار از زمین های زراعی به تولید 350 هزار تن محصول در سال و توجه به کشت های نوین و متنوع را از دیگر دستاوردهای دولت در این شهرستان ذکر کرد.
امام جمعه اهل سنت خاش نیز در این نشست گفت: خدمات دولت یازدهم در حوزه های مختلف مثل نور خورشید می درخشد.
مولوی محمدعلی شهنوازی اظهار داشت: شرارت و ناامنی سیستان و بلوچستان را از توسعه دور می کند.
در این نشست مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهاد کشاورزی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی امور آب استان و شماری از مدیران ادارات خاش در حوزه های کاری خود گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کردند.
به گزارش ایرنا آیت الله سلیمانی در سفر2 روزه خود به شهرستان خاش علاوه بر دیدار با مردم بخش ایرندگان و خانواده معظم شهیدان در مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا نیز شرکت کرد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.7310
7310**3213خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

 

 

انتهای پیام /*

امام جمعه زاهدان: دغدغه مسئولان در امور مذهبی و خدماتی و امنیتی قابل تجلیل است

 

 

امام جمعه زاهدان:

دغدغه مسئولان در امور مذهبی و خدماتی و امنیتی قابل تجلیل است

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: دغدغه مسئولان شهرستان خاش و در راس برای پیگیری امور مذهبی، خدماتی، امنیتی و غیره قابل تجلیل است.

 
به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان خاش افزود: در مبحث توسعه زیرساختها و از جمله گازرسانی خدمات خوبی در شهرهای استان صورت گرفته و کارهای عظیم و پر حجم و پر هزینه ای انجام شده است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شرکت مخابرات، شهرداران و سایر مدیران در دستگاههای اجرایی کارهای ارزشمندی را اجرایی و عملیاتی کرده و به بهره برداری رسانده اند و بخوبی مشاهده می کنیم بعد از انقلاب اسلامی شهرهای استان متحول شده و شاخص های خدمات در حوزه های مختلف ارتقاء پیدا کرده اند و باید شکرگذار این نعمات باشیم.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: نگاههایی شامل خدمت رسانی صادقانه و دور شدن از کانونهای قدرت و ثروت و استفاده از فرصت در اختیار در حوزه کاری مدیران وجود دارد.
وی تصریح کرد: در مبحث فعالیت ها باید طوری برنامه ریزی و تلاش شود که شرمندگی در پایان کار نباشد و چشم انداز خدمات بخوبی نمایانگر باشد و عملکرد و دیدگاه کار با کار کارشناسی شده و نشانه گذاری برای افق دور دست و مثلا تا چهار سال آینده باشد.
آیت الله سلیمانی گفت: پتانسیل هایی که در خاش وجود دارد در هیچ جای استان نیست و بعنوان مثال گردشگری تفتان و گل فشان پیرگل، کشاورزی و تولید و غیره از ظرفیت‌های برجسته ای هستند که مدیران باید بتوانند در جذب توریست و سرمایه گذاری موفق عمل کنند.
امام جمعه زاهدان افزود: در چهار دهه از عمر نظام مدیریت ریسک و هزینه کرد اعتبارات در شرایط سخت بوده و بویژه در دولت جدید کارهای بزرگی انجام شده که امید بخش بوده اند و بنده از تلاش همه مدیران قدردانی می کنم.
وی اظهار داشت: در بازدید از ظرفیت‌های کشاورزی و باغات پسته گوهرکوه بخوبی مشاهده کردم اقدامات انجام شده بسیار ارزشمند بوده و کشاورزی و دامداری در منطقه بخوبی رونق گرفته است.
آیت الله سلیمانی گفت: با تلاش مدیران آینده خوبی برای خاش ترسیم می شود.
به گزارش ایرنا آیت الله سلیمانی در نخستین روز سفر 2 روزه به شهرستان خاش ضمن دیدار با مردم بخش ایرندگان و خانواده معظم شهدا و حضور در گلزار شهدا و غبار روبی و عطر افشانی مزار شهیدان به ساحت مقدس این عزیزان ادای احترام کرد.
7310 **6081 خبرنگار: محمد امین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان خاش افزود: در مبحث توسعه زیرساختها و از جمله گازرسانی خدمات خوبی در شهرهای استان صورت گرفته و کارهای عظیم و پر حجم و پر هزینه ای انجام شده است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شرکت مخابرات، شهرداران و سایر مدیران در دستگاههای اجرایی کارهای ارزشمندی را اجرایی و عملیاتی کرده و به بهره برداری رسانده اند و بخوبی مشاهده می کنیم بعد از انقلاب اسلامی شهرهای استان متحول شده و شاخص های خدمات در حوزه های مختلف ارتقاء پیدا کرده اند و باید شکرگذار این نعمات باشیم.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: نگاههایی شامل خدمت رسانی صادقانه و دور شدن از کانونهای قدرت و ثروت و استفاده از فرصت در اختیار در حوزه کاری مدیران وجود دارد.
وی تصریح کرد: در مبحث فعالیت ها باید طوری برنامه ریزی و تلاش شود که شرمندگی در پایان کار نباشد و چشم انداز خدمات بخوبی نمایانگر باشد و عملکرد و دیدگاه کار با کار کارشناسی شده و نشانه گذاری برای افق دور دست و مثلا تا چهار سال آینده باشد.
آیت الله سلیمانی گفت: پتانسیل هایی که در خاش وجود دارد در هیچ جای استان نیست و بعنوان مثال گردشگری تفتان و گل فشان پیرگل، کشاورزی و تولید و غیره از ظرفیت‌های برجسته ای هستند که مدیران باید بتوانند در جذب توریست و سرمایه گذاری موفق عمل کنند.
امام جمعه زاهدان افزود: در چهار دهه از عمر نظام مدیریت ریسک و هزینه کرد اعتبارات در شرایط سخت بوده و بویژه در دولت جدید کارهای بزرگی انجام شده که امید بخش بوده اند و بنده از تلاش همه مدیران قدردانی می کنم.
وی اظهار داشت: در بازدید از ظرفیت‌های کشاورزی و باغات پسته گوهرکوه بخوبی مشاهده کردم اقدامات انجام شده بسیار ارزشمند بوده و کشاورزی و دامداری در منطقه بخوبی رونق گرفته است.
آیت الله سلیمانی گفت: با تلاش مدیران آینده خوبی برای خاش ترسیم می شود.
به گزارش ایرنا آیت الله سلیمانی در نخستین روز سفر 2 روزه به شهرستان خاش ضمن دیدار با مردم بخش ایرندگان و خانواده معظم شهدا و حضور در گلزار شهدا و غبار روبی و عطر افشانی مزار شهیدان به ساحت مقدس این عزیزان ادای احترام کرد.
7310 **6081 خبرنگار: محمد امین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان وارد خاش شد

زاهدان - ایرنا - آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان روز سه شنبه در راس هیاتی برای انجام سفری 2 روزه وارد شهرستان خاش شد.

 

به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز سه شنبه در بدو ورود به شهرستان خاش مورد استقبال امامان جمعه، فرماندار، بزرگان و معتمدان، مدیران دستگاههای اجرایی و قشرهای مردمی قرار گرفت.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان در اجتماع مردم ایرندگان خاش گفت: ایرندگان سرزمینی تاریخی بوده که قدمت بالای آن نشان از وجود تمدن و زندگی مدرن دارد.
آیت الله سلیمانی بیان کرد: ایرندگان دارای سرمایه های ارزشمند و رودخانه آن نمادی از امید و زندگی و شور است که متاسفانه تاکنون از این ظرفیت ها و سرمایه ها به خوبی بهره برداری نشده و می طلبد مردم و مسئولان برای آبادانی و نشاط منطقه بیش از پیش بکوشند.
امام جمعه زاهدان افزود: آب نعمت بزرگی است که در جوار آن سرسبزی و کشتزار و شالی کاری و توسعه نخلستانها و رونق گردشگری بوجود می آید.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه متاسفانه در حکومت های پیشین آثار زیبای تمدن از بین رفته است ادامه داد: آثار تاریخی و فرهنگ غنی منطقه نشان می دهد ایرندگان سرزمینی پر از ظرفیت و پتانسیل است.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: خواست مهم مردم منطقه توسعه زیرساختها و کمک به توسعه علمی است و ما بر خود می بالیم مردم منطقه به رشد بالای فکری و چشم اندازهای روشن رسیده اند.
وی ضرورت توجه به پوشش صدا و سیما و شبکه های دیجیتال و ارتباط جمعی، اینترنت و امنیت را در منطقه ایرندگان خاش خواستار شد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حفظ محیط زیست، وحوش و حیوانات و منابع طبیعی در منطقه باید بیش از پیش مورد توجه عموم قرار گیرد تا مردم بتوانند از زیبایی های طبیعت و تنوع گونه های گیاهی و جانوری بهره ببرند و این امر به مشارکت همه اقشار جامعه نیازمند است و هر فرد باید به سهم خود در این مسیر ادای دین کند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: برای تامین زیرساختها در کشور هزینه ها و سرمایه گذاریهای فراوانی انجام شده لذا می طلبد همگان با احساس مسئولیت و تکلیف به این مهم توجه کنند.
**توانمندی های ایرندگان خاش بی بدیل است
فرماندار خاش گفت: بخش ایرندگان از ظرفیت های خوب و ارزشمند کشاورزی، دامداری و گردشگری برخوردار و توانمندی های آن بی بدیل است.
محمداکبر چاکرزهی با بیان اینکه این بخش به لحاظ دور بودن مسافت آن از شهر خاش از اقتصاد مطلوبی بهره نمی برد اما دولت برای توسعه خدمات در این بخش تلاش می کند و تاکنون در مباحث مختلف کارهایی انجام شده و همچنان تلاش می شود طرحهای خوبی برای حمایت از مردم را در منطقه اجرا کند.
وی ادامه داد: دولت با همکاری مردم و حمایتهای دفتر نهاد رهبری در مبحث صلح و سازش و رفع اختلافات طایفه ای کارهای بزرگی را انجام داده است.
فرماندار خاش بیان کرد: اجرای طرحهای آبخیزداری و دیوارهای حفاظتی و سیل بند و استقرار ادارات و استقلال آموزش و پرورش و کمک به بالا بردن افزایش درآمد مردم، اجرای طرحهای دامی و پرورش زنبور عسل و غیره نیاز است البته توانمند کردن اقتصاد مردم مورد توجه دولت است.
وی گفت: شماری از پروژه های بهداشتی خاش و بخش ایرندگان امروز با حضور وزیر محترم بهداشت در استان اجرا و بهره برداری می شود.
مولوی عبدالمالک رحیمی امام جمعه بخش ایرندگان خاش نیز با عرض خیر مقدم به نماینده ولی فقیه در استان و هیات همراه وی به بخش ایرندگان گفت: به لطف اسلام و انقلاب اسلامی و حاکمیت دین و اخلاق در کشور کارهای بزرگی صورت گرفته که این خدمات در حوزه های مختلف قابل تجلیل است.
وی اظهار داشت: مردم منطقه از هر جهت تابع اسلام و انقلاب بوده و از اصول اسلامی پاسداری و در سلامت کامل برای توسعه و رشد و آبادانی کشور تلاش می کنند.
وی از تلاش و همت مسئولان سخت کوش در جهت خدمت به مردم و کمک به تامین امنیت قدردانی کرد و ضرورت رفع مشکلات حوزه اینترنت و توسعه علمی را خواستار شد.
عبدالرحمن ایرندگانی از معتمدان بخش ایرندگان هم گفت: در نظام جمهوری اسلامی بعد از اسلام و قرآن مهمترین اصل رهبری است که خوشبختانه رهبرعالی مقام و ولی فقیه و فردی دانشمند سکاندار این نظام است که رهنمودهای ایشان سبب خیر و رحمت برای کشور است.
وی افزود: دولت ها و عوامل اجرایی از رهبری تبعیت می کنند و خدمت به مردم ارائه می دهند.
ایرندگانی گفت: وسعت منطقه، صعب العبور بودن و شکل گیری روستاها در حاشیه رودخانه از عوامل توسعه نیافتگی و از موانع رشد اقتصادی و بالا رفتن محرومیت در منطقه است که باید برای حل آن چاره اندیشی کرد.
وی ادامه داد: قدمت ایرندگان به لحاظ واقع شدن در کنار رودخانه بسیار بالا و سابقه شهرنشینی آن از مرکز استان و شهرهای دیگر بیشتر بوده اما مورد توجه دولتها قرار نگرفته است.
ایرندگانی ضرورت توجه به اشتغالزایی و استقرار ادارات را خواستار شد.
رضایی مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان هم با اشاره به اینکه تمام روستاهای بخش ایرندگان به تجهیزات ارتباطی مجهز می باشد گفت: سرقت برخی تجهیزات ارتباطی سبب می شود بخش بزرگی از جامعه از خدمات دولت محروم بمانند لذا انتظار می رود علما و معتمدان به حفظ و نگهداری تجهیزات و توسعه زیرساختها کمک کنند.
وی افزود: برقراری ارتباط با دنیا دارای اهمیت است به همین سبب حفظ منابع در اختیار از ضرورتهای اساسی به شمار می رود که در این راستا به همکاری و همراهی مردم نیاز داریم.
به گزارش ایرنا دیدار با مردم ایرندگان و خاش، دیدار با شماری از خانواده های معظم شهیدان و شرکت در نشست اعضای شورای اداری و گردهمایی امامان جمعه و جماعات و مدیران و مدرسان حوزه های علمیه و طلاب از برنامه های مهم سفر 2 روزه آیت الله سلیمانی به خاش است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081 نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان وارد خاش شد

خبرنگار: محمد امین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

 

پیکر مطهر سه شهید نیروی انتظامی در خاش سیستان و بلوچستان تشییع شد

 

زاهدان - ایرنا - پیکر سه مامور نیروی انتظامی خاش به نام های ستوانیکم غلام پیری، استوار دوم مجید رخ بین و استوار دوم جواد سراوانی که روز گذشته در حین انجام ماموریت در مسیر خاش - سراوان دچار سانحه رانندگی شده بودند، صبح امروز/یکشنبه/ در ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان تشییع شد.

 

به گزارش ایرنا مراسم تشییع پیکر مطهر این شهیدان با حضور فرماندار، معاون سیاسی فرمانداری، مقامات قضایی، امنیتی، نظامی و انتظامی، مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی خاش و خانواده های معظم این شهیدان برگزار شد.
فرمانده انتظامی شهرستان خاش در حاشیه آیین تشییع به خبرنگار ایرنا گفت: روز گذشته سه مامور نیروی انتظامی در تصادف خودروی پژو 405 با یک کامیون حامل سوخت قاچاق در مسیر خاش - سراوان در حین انجام ماموریت به شهادت رسیدند.
سرهنگ پاسدار غلامرضا اربابی اظهار داشت: کارکنان ناجا با هدف تامین امنیت و برقراری نظم و آرامش در جامعه به صورت شبانه روزی در حال خدمت و انجام ماموریت هستند و در این مسیر جان خود را نثار می کنند.
وی افزود: این شهیدان که امروز بر دستان مردم خون گرم شیعه و سنی شهرستان خاش تشییع شدند نمونه ای از فداکاری کارکنان ناجا هستند که مخلصانه و صادقانه به مردم خدمت می کردند.
شهدای نیروی انتظامی ناجا بر دستان همکاران و خانواده های آنان در شهرستان خاش تشییع و برای خاکسپاری به شهر محل سکونت شان زابل واقع در شمال سیستان و بلوچستان انتقال داده شدند.
به گزارش ایرنا خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.7310
7310**3213خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

 

 

انتهای پیام /*

سانحه رانندگی در مسیر خاش - سراوان چهار کشته برجای گذاشت

زاهدان - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: سانحه رانندگی در مسیر خاش - سراوان چهار کشته برجای گذاشت.

 

محمدامین حسین زهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پژو 405 با کامیون حامل سوخت در کیلومتر 15 مسیر خاش - سراوان که حوالی ساعت 13:37 رخ داد چهار نفر جان خود را از دست دادند و یک نفر مجروح شد.
وی افزود: بر حسب گزارش های دریافتی سه مامور انتظامی و راننده کامیون در این سانحه جان باختند.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: افسران پلیس در صحنه تصادف اعلام کردند این حادثه ترافیکی بوده و به این صورت که جلوی کامیون را بگیرند و کامیون از روی ماشین ماموران رد بشود نبوده است.
حجت الاسلام علی موحدی راد افزود: براساس چیزی که ماموران به صورت شفاهی در محل حادثه گفتند و همکاران قضایی ما در تحقیقات اولیه به نتیجه رسیدند این حادثه برخورد رخ به رخ بوده است.
وی ادامه داد: ماموران مدعی شهادت اند که این موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد هنوز افسران نظر مکتوب خود را اعلام نکردند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3042**7310**3213خبرنگاران: محمد امین میربلوچزهی و محدثه حیدری گرجی**انتشاردهنده: اکبر نوری

 

 

انتهای پیام /*

بزرگترین طرح تولید جوجه یک روزه در خاش سیستان و بلوچستان کلنگ زنی شد

فرماندار:

بزرگترین طرح تولید جوجه یک روزه در خاش سیستان و بلوچستان کلنگ زنی شد

زاهدان - ایرنا - فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: بزرگترین طرح تولید جوجه یک روزه در استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت های دولت امروز/پنجشنبه/ در دوربن بخش مرکزی این شهرستان کلنگ زنی شد.

 

محمد اکبر چاکرزهی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهم آورده اعضای شرکت تعاونی 15 میلیارد ریال بوده که با حمایت های ویژه دولت، معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و حمایت های ارزشمند استاندار سیستان و بلوچستان 45 میلیارد ریال آن توسط صندوق کارآفرینی امید به این پروژه پرداخت شده است.
وی افزود: صندوق کار آفرینی امید برای اجرای این پروژه در مجموع 80 میلیارد ریال هزینه می کند.
وی با بیان اینکه حدود 230 خانوار روستایی برای اجرای این طرح عظیم مشارکت دارند بیان کرد: همچنین تسهیلات آن با کارمزد صفر درصد بوده و ظرفیت تولید آن 16 میلیون قطعه جوجه یک روزه در سال است.
فرماندار خاش گفت: با بهره برداری از این پروژه، جوجه یک روزه افزون بر 200 واحد مرغداری استان تامین و زمینه ایجاد اشتغال 70 نفر نیز فراهم می شود.
چاکرزهی اظهار داشت: هم اینک افزون بر 40 واحد مرغداری در خاش فعال است که صاحبان این واحدها برای تامین جوجه یک روزه خود مجبور هستند افزون بر یکهزار کیلومتر بعد مسافت را طی کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: توجه به مباحث اشتغالزایی، تولیدی و توانمند سازی روستائیان، عشایر و جامعه شهری از سیاست های مهم دولت تدبیر و امید است.
سکینه اشرفی از حضور و مشارکت و تلاش مردم و مسئولان خاش در صحنه های مختلف از جمله انتخابات و پروژه های اقتصادی و اشتغالزایی و تولیدی قدردانی کرد.
آرش جمالزهی مدیرکل امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 51 و نیم درصد از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند که دولت تلاش کرده تا در مباحث مختلف به این قشر ارزشمند و تولید کنندگان واقعی کشور توجه شود.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور هم گفت: نگاه دولت بر این است تا در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان تسهیلات را با کارمزد صفر درصد پرداخت کند.
اصغر نورالله زاده اجرای پروژه تولیدی و اشتغالزایی شاخص از جمله کشت گیاهان دارویی را از برنامه های اولویت دار صندوق کارآفرینی امید کشور برشمرد.
به گزارش ایرنا شماری از سرمایه گذاران بومی شهرستان خاش هم به بیان مشکلات و دیدگاههای خود پرداختند.
در آیین کلنگ زنی این پروژه مدیران عامل صندوق کارآفرینی امید کشور و استان، معاونان هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی و امور روستایی استانداری، فرماندار، نمایندگان مردم خاش و سراوان در مجلس شورای اسلامی و شماری از مقامات استانی و محلی حضور داشتند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310** 3213خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی** انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید.@irnazahedan
http://www.irna.ir/fa/News/82516571/

#کانال #تلگرامی #فرمانداری #خاش

@farmandary

telegram.me/farmandary

www.irna.ir
زاهدان - ایرنا - فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: بزرگترین طرح تولید جوجه یک روزه در استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت های دولت امروز/پنجشنبه...

انتهای پیام /*

کارگران و مدیران نمونه واحدهای کارگری در خاش تجلیل شدند

 

زاهدان - ایرنا - کارگران و مدیران نمونه واحدهای کارگری خاش به مناسبت هفته کار و کارگرامروز/دوشنبه/ با حضور فرماندار و مسئولان این شهرستان تجلیل شدند.

 

فرماندار خاش در آئین هفته کارگر که در سرسرای سازمان تبلیغات این شهرستان برگزار شد گفت: کارگران با تلاش های ارزشمند خود به خوبی نشان داده اند که محور تولید و حرکت دهنده چرخ های صنعت کشور هستند.
محمد اکبر چاکرزهی اظهار داشت: با تلاش فعالان دلسوز و با پشتکار کارگران در کشور توانستیم بر مشکلات عرصه تولید، اشتغال و اقتصاد غلبه کنیم.
مدیرعامل شرکت سیمان خاش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارگران پرچمدار عرصه اقتصاد و تلاشگران حوزه صنعت هستند که با ارائه اندیشه های خلاق توانسته اند با وجود تحریم بر مشکلات اقتصادی غلبه کنند و چرخ کارخانه ها را هر روز بهتر از روز گذشته بچرخانند.
خسرو جامعی برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، صعود گروه کوهنوردی به قله تفتان، برگزاری نماز جماعت و محفل انس با قرآن، افتتاح دفتر امر به معروف و نهی از منکر و پایگاه شهید یاور شکوه را از جمله برنامه های شرکت سیمان خاش در هفته کار و کارگرعنوان کرد.
به گزارش ایرنا برابر تقویم رسمی کشور از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هرسال به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده‌ که بر اساس شیوه‌ای که در سالهای اخیر مرسوم بوده‌ ، ستاد بزرگداشت هفته کارگر برای هر یک از روزهای این هفته عناوین مشخصی را به اقتضای مطالبات روز جامعه کارگری تعیین کرده است.
به مناسبت یازدهم اردیبهشت ماه روز جهانی کار و کارگر از کارگران و مدیران نمونه واحدهای کارگری شهرستان خاش تجلیل به عمل آمد.
این مراسم در سرسرای اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی خاش و با حضور فرماندار، بخشدار، امامان جمعه شیعه و سنی و سایر مسئولان شهرستان برگزار شد.
شهرستان 174هزار نفری و مرزی خاش در 185کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3213 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: اکبر نوری

همایش پاکسازی گل فشان پیرگل در خاش برگزار شد

محمدامین میربلوچزهی، خاش - ایرنا - همایش پاکسازی گل فشان پیرگل به مناسبت گرامیداشت روز زمین پاک و با هدف تمیز نگهداشتن آثار ملی و طبیعی در شهرستان خاش سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا این همایش به همت بخشداری مرکزی، ادارات حفاظت محیط زیست، ورزش و جوانان، دانشکده صنعت و معدن، جمعیت هلال احمر خاش و نیروهای مردمی و دوستداران طبیعت روز جمعه برگزار شد.
اثر ملی و طبیعی گل فشان پیرگل با خواص درمانی مناسب یکی از آثار دیدنی و جذاب شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان است.
گل فشان پیرگل در پهنه ای با وسعت تقریبی 7 هکتار در منطقه ای با خاک های زرد رنگ و عاری از هر گونه پوشش گیاهی در شهرستان خاش قرار گرفته است.
در قسمت بالای تپه ماهورها تعداد زیادی مخروط قدیمی و خاموش وجود دارد که بعد از چند سال فعالیت، دهانه آنها مسدود شده و دهانه جدیدی به وجود می آید.
جنس رسوبات حاصل از گل فشان رس و مارن است و گل های تازه آن رنگی تیره تا خاکستری دارند.
رسوبات این گل فشان پس از خشک شدن رنگی روشن پیدا کرده و به شکل زرد رنگ جلوه می دهد.
به گزارش ایرنا شهرستان 174 هزار نفری و مرزی خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است. 7310
7310**3213خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده:اکبرنوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید.
@irnazahedan
http://www8.irna.ir/sb/fa/News/82501219/

#کانال #تلگرامی #فرمانداری #خاش را به دوستان خود معرفی کنید.

@farmandary

telegram.me/farmandary
www8.irna.ir
زاهدان - ایرنا - همایش پاکسازی گل فشان پیرگل به مناسبت گرامیداشت روز زمین پاک و با هدف تمیز نگهداشتن آثار ملی و طبیعی در شهرستان خاش سیستان و بلوچستان برگزار شد.

ارائه خدمات سلامت الکترونیکی به افزون بر 141 هزار نفر در خاش

محمدامین میربلوچزهی، خاش - ایرنا - رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: خدمات سلامت الکترونیکی به 141 هزار نفر از شهروندان این شهرستان از طریق سامانه یکپارچه بهداشت«سیب» ارائه می شود.

دکتر منصور خاشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 18 هزار متر مربع به زیرساخت های بهداشت و درمان شهرستان خاش با اعتبار 260 میلیارد ریال در دولت یازدهم افزوده شده است.
وی بیان کرد: خاش تعداد زیادی خانه بهداشت با عمر بالای 20 سال و فرسوده داشت که به همت دولت تدبیر و امید و در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت 28 خانه بهداشت جدید، 10 مرکز جدید خدمات جامع سلامت در اسلام آباد گرنچین و میر آباد، بیلری، ناصری، دهپابید، گوهر شهر، نجف آباد و سه مرکز در شهر، سه واحد تسهیلات زایمانی، پنج پایگاه سلامت، 10 پانسیون پزشکان، سه پانسیون ماما، یک واحد ایمن زایمان و یک آموزش بهورزی در این شهرستان احداث شده است.
وی افزود: با توجه به نیاز جامعه و به دلیل تغییر بیماری ها از واگیر به غیر واگیر و گسترش حاشیه نشینی و نبود پوشش مراقبتهای بهداشتی تلاش شد که خدمات شایسته ای به مردم ارائه شود.
وی خاطر نشان کرد: جذب مراقب سلامت، کارشناس تغذیه و روانشناس بالینی از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان خاش است.
رئیس مرکز بهداشت و درمان خاش گفت: میزان مرگ و میر کودکان زیر پنج سال از 24 درصد به 16 درصد، مرگ نوزادان از 12 درصد به 9 درصد، مرگ زیر یکسال از 19 درصد به 11 درصد و مرگ مادران از هشت درصد به 6 درصد و زایمان بهداشتی نیز از 89 درصد به 95 درصد در مدت سه سال اخیر کاهش و افزایش یافته است.
رئیس بیمارستان امام خمینی (ره ) خاش نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ساخت و اجرای پروژه های شاخصی مانند بلوک زایمانی کوثر، کلینیک تخصصی، توسعه اورژانس، مرکز امحاء زباله و بازسازی تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان با هزینه 71 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید انجام شده است.
رضا کرد اظهار داشت: همچنین افزون بر 10 واحد پانسیون ویژه متخصصان در شهرستان خاش در حال ساخت است.
به گفته وی در بیمارستان امام خمینی خاش هم اینک 19 پزشک متخصص داخلی، عفونی، اطفال، زنان، قلب، رادیولوژی، جراحی، ارتوپدی، روانپزشکی، پاتولوژی و داروسازی و 6 پزشک عمومی فعالیت دارند و ضریب اشغال تخت در این بیمارستان 156 تخت خوابی بالای 95 درصد است.
به گزارش ایرنا خاش دارای 156 تخت فعال بیمارستانی، یک موسسه سلامت، 21 مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، 100 خانه بهداشت، هشت پایگاه سلامت، سه واحد تسهیلات زایمانی، 6 آزمایشگاه تشخیص طبی، یک آموزشگاه بهورزی، 9 پایگاه اورژانس، سه درمانگاه خصوصی وهفت داروخانه است.
شهرستان 182 هزار و 472 نفری و مرزی خاش با ترکیب 38 درصدی جمعیت در شهر و 62 درصد در روستا دارای سه بخش، 2 شهر،11 دهستان و 986روستا بوده و در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3213خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی انتشاردهنده:اکبرنوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید.
@irnazahedan
http://www8.irna.ir/sb/fa/News/82501260/

#کانال #تلگرامی #فرمانداری #خاش را به دوستان خود معرفی کنید.

@farmandary

telegram.me/farmandary
www8.irna.ir
زاهدان - ایرنا - رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: خدمات سلامت الکترونیکی به 141 هزار نفر از شهروندان این شهرستان از طریق سا...

ارتقاء شاخص های سلامت و امید به زندگی در سیستان و بلوچستان

محمدامین میربلوچزهی، خاش - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید شاخص های سلامت و امید به زندگی در سیستان و بلوچستان ارتقاء یافته است.

 

به گزارش ایرنا محمود رضا میری روز جمعه در جمع نمازگزاران مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش با گرامیداشت ماه مبارک رجب و عید مبعث اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب با اجرای طرح تحول سلامت توانست گام های بسیار خوبی را در حمایت مالی از مردم و بیماران بردارد که کاهش هزینه درمانی در بیمارستان ها و گسترش زیرساخت های بخش بهداشت و درمان تنها بخشی از این حمایت هاست.
وی تاکید کرد: همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت در سیستان و بلوچستان، عملیات ساخت 376 طرح عمرانی با اعتبار پنج هزار و 240 میلیارد ریال (524 میلیارد تومان) در حوزه زیر پوشش این دانشگاه آغاز شد که 250 طرح از مجموع آنها مصوبات سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به استان است.
وی افزود: کاهش هزینه های درمان برای کمک به اقشار ضعیف جامعه یکی از مهترین برنامه های دولت تدبیر و امید در طرح تحول نظام سلامت است.
وی بیان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی با تحریم های ظالمانه خود سلامت مردم را مورد تهدید قرار دادند به طوری که برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی با مشکل رو به رو بودیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: خدا را شاکریم که دولت تدبیر و امید با بهبود سیاست های خارجی سبب تحول در حوزه سلامت کشور شد.
میری خدمات دهی به مردم در جامعه شهری و روستایی و مبارزه با انواع بیماری ها و تلاش برای کاهش خسارتهای ناشی از سوانح را از شاخص های مهم دولت تدبیر و امید در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.
وی ادامه داد: دولت یازدهم با جذب نیروهای متخصص و توانمند بومی و برنامه ریزی های مطلوب بسیاری از بیماری ها را در سیستان و بلوچستان ریشه کن کرد.
وی فراهم کردن زیرساخت ها، تامین نیرو و تجهیزات، حمایت از بیماران خاص، رایگان شدن زایمان طبیعی، کاهش هزینه درمان در روستا به میزان سه درصد و در شهرها به 6 درصد و اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت را اقدامی موثر برای توسعه خدمات در حوزه بهداشت و درمان برشمرد که توسط دولت تدبیر و امید صورت گرفت.
به گزارش ایرنا محمودرضا میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان امروز همراه با معاونان و کارشناسان این دانشگاه، فرماندارخاش و شماری از مسئولان این شهرستان به مناسبت هفته سلامت در مسجد جامع الخلیل با مردم دیدار کردند.
همچنین شماری از معاونان و کارشناسان بهداشتی این دانشگاه به همراه مسئولان بهداشت و درمان خاش در مساجد تشیع و تسنن این شهرستان حضور پیدا کردند و گزارشی از خدمات دولت یازدهم در بخش بهداشت و درمان ارائه کردند.
به همین مناسبت همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی و ورزش صبحگاهی با حضور پرشور مردم خاش به مسافت سه کیلومتر در جاده سلامت برگزار و به قید قرعه جوایزی نفیس به 60 نفر از شرکت کنندگان حواله خرید از جمله دوچرخه، لوازم خانگی، لباس ورزشی، توپ، کفش ورزشی و غیره از سوی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اهداء شد.
عیادت از بیماران بستری در بیمارستان امام خمینی(ره)، ویزیت رایگان بیماران، گرفتن تست قند خون در محل های برگزاری نماز جمعه و غیره از دیگر برنامه های گرامی داشت هفته سلامت در خاش بود.
شهرستان 174 هزار نفری و مرزی خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است. 7310
7310**3213 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: اکبرنوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan


#کانال #تلگرامی #فرمانداری #خاش را به دوستان خود معرفی کنید.

@farmandary

telegram.me/farmandary

Telegram
آخرین اخبار و گزارش‌ها مربوط به فعالیتهای دولت و اقدامات مسئولان و انتخابات در خاش را از کانال فرمانداری دریافت کنید.

#کانال #تلگرامی #فرمانداری #خاش...